Zo maak je de juiste QR-code
- Geplaatst op
- Door CombiCraft
- 0
Een QR-code kan handig zijn voor veel doeleinden, zoals snel verbinden met WiFi of bestellen via een digitale menukaart. Bij CombiCraft kun je allerlei producten voorzien van een eigen QR-code. In deze blog leggen we uit hoe je de juiste code aanlevert, zodat alles soepel werkt.
Een QR-code is een wit vierkant met zwarte blokjes, dat werkt als een digitale barcode. Wanneer je deze scant met de camera op je smartphone, word je doorgestuurd naar een specifieke link. Voor een goed werkende QR code is het belangrijk dat de link klopt en de afbeelding goed scanbaar is. Bestel je bij ons een product met QR-code? Dan hoef je alleen de juiste link aan te leveren; wij zetten deze om in een QR-code.
Veelgestelde vragen over QR-codes
1. Wat moet ik doen als ik één QR-code op meerdere producten wil?
Geef de link door via het opmerkingenveld van het product of stuur deze met je ordernummer naar [email protected]. Heb je zelf een QR-code gemaakt? Dan kun je die ook via e-mail sturen.
2. Hoe lever ik verschillende QR-codes aan?
Lever dan een Excel-bestand aan met alle links onder elkaar in een kolom. Zet in de kolom daarnaast welk product hoort bij welke QR-code, bijvoorbeeld de maat of kleur. Op die manier kunnen wij eenvoudig de juiste code op elk product plaatsen. Voor grote bestellingen ontvangen we liever geen losse afbeeldingen. Bij vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
3. Ik heb een eigen ontwerp gemaakt met een QR-code, kan ik deze laten bedrukken?
Een ontwerp met QR-code kunnen we bedrukken of graveren op je gewenste product. We ontvangen afbeeldingen en logo's graag als vector-, EPS- of AI-bestand voor Windows, of als een scherpe JPG. Test wel van tevoren of de code goed werkt.
4. De QR-code bevat te veel blokjes, kan dat aangepast worden?
Hoe langer de link, hoe meer blokjes er in de QR-code zitten. Je kunt een tool, zoals Bitly.com, gebruiken om je link in te korten, zodat de code minder blokjes heeft en optimaal werkt.
5. Hoe groot moet de QR-code minimaal zijn?
Dit hangt af van waar de code opkomt en hoe lang de link is. Het is belangrijk dat je de code nog goed kan scannen. Daarom hanteren wij minimaal 20 x 20 millimeter.
Een QR-code voor WiFi-bordjes aanleveren
Voor WiFi-bordjes is het niet nodig om zelf een QR-code aan te leveren. Wij maken deze op basis van jouw netwerknaam, wachtwoord en beveiligingstype. Deze informatie vind je op je router of kun je navragen bij je provider. Twijfel je over het beveiligingstype? In de meeste gevallen is dit WPA. Bij een WiFi-bordje ontvang je altijd vooraf artwork zodat je deze kunt testen.
Om de code goed te testen, volg je deze stappen:
1) Verwijder het WiFi-netwerk van je telefoon
2) Zorg dat je dichtbij het netwerk bent
3) Scan de QR-code en controleer of je direct verbinding krijgt
Veelgestelde vragen over WiFi-codes
1. Waarom moet ik nog een wachtwoord invoeren om verbinding te maken?
Dan is er waarschijnlijk een tussenportaal of extra authenticatie stap ingesteld op jouw netwerk. Dit betekent dat je apparaat eerst toestemming moet krijgen voordat het kan verbinden. Dit is een instelling van je netwerk en kan alleen door je provider of IT-beheerder worden aangepast. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Je kunt wel een WiFi-bordje bestellen waar naast een QR-code, ook de inloggegevens op staan.
2. Mijn WiFi-code werkt niet, wat nu?
Controleer of de netwerknaam en het wachtwoord precies hetzelfde zijn als op je router, inclusief hoofdletters en spaties. Daarnaast zou het ook kunnen dat je een ander beveiligingstype hebt, dit kun je navragen bij je provider.
Heb je nog vragen over QR-codes aanleveren? Contacteer onze klantenservice via [email protected] of bel/whatsapp naar +31 (0)55 - 36 00 380.
Reacties
Wees de eerste om te reageren...